Dados é uma das principais e mais longevas publicações nas ciências sociais no Brasil. Criada em 1966, divulga trabalhos inéditos e inovadores, oriundos de pesquisa acadêmica, de autores brasileiros e estrangeiros. Editada pelo IESP-UERJ, é seu objetivo conciliar o rigor científico e a excelência acadêmica com ênfase no debate público a partir da análise de questões substantivas da sociedade e da política.
Dados vol. 44 n. 2 Rio de Janeiro 2001
Resumo
This article presents the results of a study employing the added value methodology to evaluate the effect of institutions of higher learning in Minas Gerais States on the performance of their students in the so-called Joint National Board Exams (Provão). The added value methodology allows to control substantive factors influencing academic performance and to capture the specific effect of a teaching institution on the students final performance. The purpose is to help clarify and improve the procedures for evaluating institutions of higher learning as an important instrument for policy-making in education.
Palavras-chave: added value; academic performance; educational policy; Joint National Board Exams (Provão).
DOI: 10.1590/S0011-52582001000200005
Valor agregado de instituições de ensino superior em Minas Gerais para os cursos de Direito, Administração e Engenharia Civil